Motosiklet  amortisörü

Motosiklet  amortisörü

Amortisör araçların en  hayati organlarından birisidir. Lastiğinizi ve aracınızı yolda tutan sizi hayatta tutan yegane donanımdır.


   Amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
Sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
Bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .
   Sadece amortisör yağı değişimi diye bir şey yoktur. Amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. Eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın. Gerekli durumlarda  toz  keçeside  mutlaka  yenilenmelidir.

   Ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. Amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
Viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur . Ve frenler en  önemli hayati sistemdir.

   Ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . Amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı sürüklenme başlar.
Eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. Bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır ve gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
Bakımı motor yağından ibaret değildir.
Lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
Amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.

   Zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. Ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir...

   Bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
Motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösteriyor olabilir ler.
Yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. Yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. Fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir. ( profesyonel  yarışçılar için  bu konulr  çok önemlidir ) 

   Uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
bu konuda Dave Moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermektedir. 

   Öhlins , hyperpro , kayaba , show gibi öenmli amortisör  üreticileri 10- 15 000 km ve 1 yıl  süreler  önerirler. 

   Keyifli ve  güvenli sürüşün  en  önemli 3 anahtarı , lastik , amortisör  ve  frenlerdir. 

   Lütfen  bakımlarınızı yetkinliğine  güvendiğiniz  yerlerde  kitabına  uygun şekilde  yaptırmya  özen  gösterin.

   Kazasız  sürüşler. 

​​​​​​​

​​​​​​​